בקרו אותנו:

דרך רמתיים 99, הוד השרון

צרו קשר

0723937269
שלוחה 1

שעות פעילות

ימים א'-ה': 9:00-17:00 | יום ו': 9:00-13:00

טיפול ואחזקת פרקטים בשטחים משותפים – מה חשוב לדעת?

פרקט בהיר במשרד

רמת החיים בישראל עולה משנה לשנה ואיתה רף הציפיות. בפרט אפשר לזהות רצון לחיות בבניינים משותפים שעומדים בסטנדרטים גבוהים, כולל בשטחים הציבוריים. בהתאם, ביותר ויותר פרויקטים המפרט כולל פרקטים באותם מרחבים משותפים, ולכן יש גם צורך טבעי להבין כיצד מטפלים בהם על-מנת לשמר את היופי שלהם. כאן בעמוד תמצאו מענה מלא לשאלה.

להקדים תרופה למכה

הדבר הראשון שחשוב לדעת הוא איזה סוג של פרקט מתאים לשטחים המשותפים ברבי הקומות החדשים. כדאי לזכור ששטחים משותפים מטבעם מתאפיינים במקרים רבים בשימוש אינטנסיבי יחסית. התקנת פרקט עמיד במיוחד מקטינה את היקף האחזקה הנחוץ ומאפשרת ליהנות מהאיכויות של חיפוי הרצפה היוקרתי והחמים במשך שנים רבות.

לכן הסוגים המומלצים למטרה זו הם פרקט פולימרי ופרקט סינטטי, גם בזכות קצב השחיקה הנמוך שלהם וגם בזכות המראה המרשים שמושפע במידה מועטה יחסית מגורמים חיצוניים.

ניקיון שוטף

המרכיב העיקרי בתחזוקתם של הפרקטים המותקנים בשטחים המשותפים של מבני המגורים הוא ניקיון שוטף. גם פרקט פולימרי וגם פרקט סינטטי איכותי דוחים כתמים, ולכן הלכלוך העיקרי שחשוב לנקות הוא אבק. כשיש שטח גדול שמחופה בפרקט אפשר להשתמש במכונה ייעודית, ובכל מקרה ניתן באופן עקרוני לנקות את הפרקטים האלה גם עם מים מפני שבניגוד לפרקט עץ הם עמידים בפני רטיבות.

בכל מקרה, אם תחזוקת הבניין שלכם נמצאת בידי ניהול חברת אחזקות מבנים, ובחרתם נכון חברה אחראית ובעלת ניסיון, סביר להניח שאנשי המקצוע שלה ידעו כיצד לנקות את הפרקט. במידת הצורך אפשר להתייעץ איתנו בנושא זה.

אוורור קבוע

אם בחרתם להתקין פרקט עץ מלא, הבחירה הקלאסית לפרקטים וכזו שמקובלת בפרויקטים יוקרתיים במיוחד, חשוב לדאוג לאוורור החלל שבו הורכב החיפוי הזה. עץ הוא חומר גלם רגיש מאוד, וגם אם בחרתם סוג איכותי במיוחד של פרקט העץ עדיין עלול להינזק עקב לחות גבוהה יתר על המידה באופן קבוע. היעדר אוורור עלול גם להוביל לריקבון בעץ, כך שנדרשת הקפדה בנושא זה.

הנחת רהיטים בחללים המחופים על-ידי פרקט

במקרים רבים אותם שטחים משותפים שבהם הרצפה מחופה בפרקט מהווים מקומות כינוס לדיירים ו/או האורחים שלהם. בהתאם יוצבו בחלל רהיטים ובפרט ספות וכורסאות. אמנם פרקטים פולימריים ופרקטים סינטטיים עמידים בפני שריטות, אבל ליתר ביטחון רצוי להצמיד לרגלי הרהיטים מדבקות מגן מיוחדות, כך שכשמזיזים אותם על הפרקט הם לא ישרטו את המשטח. אם כיסוי כזה נופל או נקרע יש להצמיד אחד חדש בהקדם, וגם לכך תדאג חברת ניהול מבנים אחראית.

שתפו חברים

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב email
Email

כתבות נוספות:

קבלו הצעת מחיר

קטגוריות מובילות

חייגו
שלחו לנו וואטסאפ
דילוג לתוכן